
Leerdoelen
Introductie-les
- De leerling maakt kennis met educatieve games
- De leerling kan benoemen wat educatief is
- De leerling kan diverse functies binnen een spel maken, benoemen en uitleggen
- De leerling kan verschillende spelelementen in een spel benoemen
- De leerling kan de belangrijkste gameprincipes benoemen
- De leerling kan zich creatief inzetten
Storyboard
- De leerling kan een storyboard ontwikkelen
- De leerling kan achtergronden en karakters schetsen
- de leerling kan een voorbeeld van spel ontwerpen
- de leerling kan zich creatief inzetten
Digispel maken
- de leerling kan een simpel spel maken in scratch
- de leerling kan een spel creëren waarbij afval scheiden gestimuleerd wordt
- de leerling kan een sprite toevoegen
- de leerling kan het script, uiterlijk en geluiden bij de sprite toevoegen
- de leerling kan achtergrond invoegen
-
de leerling kan een score overzicht maken (KB)
LOB
- de leerling heeft kennis van verschillende beroepen uit de game-industrie
- de leerling heeft zicht op zijn eigen kwaliteiten
- de leerling heeft zicht op eigen motivatie
- de leerling heeft zich verdiept in de werkzaamheden van de game-industrie
Eindtermen uit de Syllabus D&P keuzevak digispel

(nieuwvmbo, 2018)
Maak jouw eigen website met JouwWeb