Leerdoelen

 

Introductie-les

  • De leerling maakt kennis met educatieve games
  • De leerling kan benoemen wat educatief is
  • De leerling kan diverse functies binnen een spel maken, benoemen en uitleggen
  • De leerling kan verschillende spelelementen in een spel benoemen
  • De leerling kan de belangrijkste gameprincipes benoemen
  • De leerling kan zich creatief inzetten

 

Storyboard

  • De leerling kan een storyboard ontwikkelen
  • De leerling kan achtergronden en karakters schetsen
  • de leerling kan een voorbeeld van spel ontwerpen
  • de leerling kan zich creatief inzetten

 

Digispel maken

  • de leerling kan een simpel spel maken in scratch
  • de leerling kan een spel creëren waarbij afval scheiden gestimuleerd wordt
  • de leerling kan een sprite toevoegen 
  • de leerling kan het script, uiterlijk en geluiden bij de sprite toevoegen
  • de leerling kan achtergrond invoegen
  • de leerling kan een score overzicht maken (KB)

 

LOB

  • de leerling heeft kennis van verschillende beroepen uit de game-industrie
  • de leerling heeft zicht op zijn eigen kwaliteiten
  • de leerling heeft zicht op eigen motivatie
  • de leerling heeft zich verdiept in de werkzaamheden van de game-industrie

 

 

 

Eindtermen uit de Syllabus D&P keuzevak digispel

(nieuwvmbo, 2018)

Maak jouw eigen website met JouwWeb